Mitt i en krigszon

Känner att jag är lite dålig på att blogga just nu. Kan ju bero på att jag är i Milano och inte orkar blogga. Men här kommer en liten snabb bildkavalkad från Nyår.

Nyår blev spännande minst sagt. Dan ringde runt till några av sina Milano-kontakter och ordnade upp oss på listan till en najs klubb, Barbarella tror jag mig minnas att den hette. Nyårsmiddagen åt vi på en japansk restaurang (inte en chans att jag kommer ihåg vad den hette). Tolvslaget firades på en spårvagn (!) men strax efter var vi inne och skakade rumpa Barbarella.

Nu till den mer spännande delen av kvällen; här är det INTE förbjudet med smällare om man säger så. Uppenbarligen inte heller förbjudet att kasta dom hur som helst och gärna efter folk heller. När vi kom upp ur tunnelbanan var det som att komma rakt in i en krigszon. Jag fotade och resten skrek. Tror att jag borde bli krigskorrispondent eller nått sånt.

Dan gör sig i ordning för en kväll på stan...
Jag är i ordning. Som alltid. Typ.
Anna (aka Marilyn) och Pelle diskuterar nått garanterat hemligt.
Duomo-platsen, dimman kommer från alla smällare...
Bilden är INTE ett montage. Äkta rädsla och hånskratt rakt igenom.
Polisen tyckte det var dags att bli närvarande. Tur var väl det.
Snaaart är klockan tolv...



Jag glömde kameran i jackan så inga bilder från klubben.

Pusshejs!
M

Kommentarer
Postat av: anna

härliga bilder! du det är helt okej att inte uppdatera bloggen när man är i Milano haha



haha nej inte cosmos den här gången, "bara" vanligt rosé :)

2010-01-02 @ 17:55:14
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: anna

nej rosé är alltid bra :) året runt! haha

2010-01-02 @ 18:05:29
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Tobias

Tack! Men den får du fan inte spilla varm choklad på ;)

2010-01-02 @ 23:06:20
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0