Kul med snö

Jag är kluven. Alltså, jag gillar snö, det är fint och det är en förutsättning för att åka skidor, det är inte lika blött som regn. MEN nu börjar jag bli trött på att västtrafik (eller västtragik som jag nyss läste på Facebook), SJ, Vägverket, Banverket och alla andra instanser inte riktigt förstår sig på snö.

Visst dom gör säkert sitt bästa och bla bla bla. Fast nu har det faktiskt varit kall och snöig vinter i typ två månader och det är fortfarande stopp på många håll. Nu är det inte bara instanserna som gett upp. Även jag har gett upp, gett upp hoppet om att se fashionabel ut på gatorna. Skidkläder here I come.

Så: Vinter med snö, eller vinter med utan snö, vad väljer du?

Nu kommer lite fina (?) vinterbilder. Det  finns ju en fin sida.

Öppna landskap när havet frusit till is.



Nu ska jag återgå till VAA, HAA, VAA, HAA.

Pusshejs!
M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0