Välj aldrig ekologiskt

För ett tag sen var jag ute med lite vänner för att parta. Gick hem rätt tidigt så missade uppenbarligen det mesta av spektaklet. Dagen efter fick alla vi som festat ett meddelande på Facebook. Kan vara bland det roligaste jag läst i hela mitt liv. Läs och dö i skratt:

"Kära Vänner,Familj.
Nu är det konstaterat!
Välj ALDRIG ekologiskt! Det kan ge livsfarliga effekter! Icke att jag någonsin mer lägger ut två extra tjingisar vid mjölkinhandling(eller vinköp), nu är det bokstavligen bevisat, konsekvenserna är allvariga.
Jag skäms helt enkelt. Förlåt!
Helt plötsligt är det uppenbart "Företaget" har valt J istället för undertecknad.
Hon har väl antagligen bättre smak än att som partytrick välja att köra fontänen mitt på grönsakstorgets parkering.
(Även om jag ändå personligen hävdar att det skulle kunna bli mycket roliga firmafester om jag bara fick visa vad jag går för. Ja, till viss mån alltså.)
Töntfirma!
Aja,
Jag är inte bitter å ändå alldeles för ball för dem. Tänker seriöst satsa på vår storsatsning ”melonas melonas”. Där finns det i alla fall en framtid på marknaden.
Ivilketfall:
Förlåt!
Jag har aldrig i mitt liv känt mig så sunkig förut. Ej eller så full! Det var verkligen som en vattenspriddare satt på maxspeed, det bara forsa!
OCH SNURRA!
Tack H, du vänliga själ som satte mig i en taxi! Det var min räddning. Och min livs största glädjeslump. För jag och Hachim som körde bilen ska faktiskt idagarna gifta oss! Jag är så lycklig:)
Nä ok, kanske inte.
Han var nämligen lite svårcharmad Hachim.
Speciellt efter att vi fått sakta ner när vi korsar avenyn. Fröken M måste nämligen veva ner rutan för omlackera hela bilen med sitt maginnehåll.
Stackars Hachim vet inte var han ska ta vägen med denna patetiska lilla tjej. Han vrider på sig. Talar om belopp för tvättning av bilen.
Jag blir livrädd, jag har bara en tjuga i plånkan och den ska räcka hela veckan!
MEN jag vet hur man rädda situationen!
Jag börja svära och åja och tala om hur JÄVLA dåligt det är att man i det här landet ska komma som flykting med god utbildning och ändå behöva jobba som taxichaffis på lördagkvällar.
- Du t.ex. Hachim, berätta, vad är du utbildad till i ditt hemland? Varför ska du behöva köra såna snusksisar som skitfulla mig i det här skitlandet?!?! Vava??
- Jag har bott här nästan hela mitt liv och studerat här till Taxichafför.
- Hrmm….jaha… Men du! glöm för fan inte att jag redan har betalat vi påstigningen!! kör nu, Johanneberg, du hittar va? Jag kan hjälpa dig ann…
- Jag hittar!
Sen är det tyst hela vägen. Förutom de tjugo gånger då jag talat om att ”jag har redan betalat, det kommer jag ihåg, det har jag” ”försök inte få mig att betala igen, för jag kommer ihåg att jag redan har det!” ”110 gav jag dig när jag steg in i taxin, det inkluderar dricks”
Väl framme rusar jag ur, likt en tjur på palovas italienska gator rusar jag igenom port och in i hissen.
Inne i lägenheten kommer det åter. I en halvtimme gör jag inte annat en spyr spyr spyr.
Jag mår förjävlit!
MEN jag vet att jag måste ringa H å säga att jag är hemma!!
Dock är telefonjäveln borta:S:S va fan ska jag göra?!?! Hon kommerbli så orolig! (eller hanna? Vava, det hoppas jag i alla fall?)
Men som den fullaste sunken jag ändå nu är, är hjärnan på nåt sätt fortf lite i behåll och jag börjar ladda hem på datorn. 15 min senare, har Skype en ny användare i detta samhälle.
Jag laddar på en hundring och hittar H:s nr på eniro, å hon svarar!!
Aldrig förr har jag agerat så smart. Jag är stolt!!! Tänk att det ska krävas en liten extra virre för att få igång de små grå.
Att H sen mest blir irriterad och undrar vem fan det är som stör när hon är mitt uppe i samtal med potential pökchans kan ju tas iakt till nästa gång.
Nu är jag vaken igen. Jag känner mig som pånyttfödd:)) har galet mycket krafter!! Kl är 8.00 en söndagmorgon.
Martin Stenmark, ”jag kommer inte hem igen” är, passande nog, pådraget i högsta volym på min radio och medan jag hör hur grannen knackar med i takt, jag han tycker väl också om stenmark, och jag funderar seriöst på att gå ut och springa lite:D
Istället väljer jag att äta upp halva den morotstårta jag har i kylen. Visa-kortet ligger i diskvasken, passet i skohyllan i hallen och klänningen uppslängs på taklampan.
Här har det vart livat i holken i lördags:)
Menmen,
Mina älskade, hoppas kvällen ändå blev riktigt riktigt underbar för Er!!! (även utan nån som körde helikoptern med bröna mitt på dansgolvet)
Förlåt att jag sunka till mig totalt, jag känner mig värre än Elin i ”Fuckingåmål” eller Emma i ”fjorton suger”
Jag antar att det kan hända även det bästa, och annars alltid givetvis mest nyktra..hrrm..”
ÅHH! Nu spelar de ”what is love”!!!
Nä nu ska jag dansa lite!
Vi syns i veckan!
Eder Fröken M
Ps. jag tycker så mycket om er!"

I brist på bilder lägger jag upp en totalt meningslös bild på mig...




Nu ska jag ta tag i städandet. Diskande: CHEEECK!

Pusshejs!
M

Kommentarer
Postat av: Simone

sV: TACK snyggingMarkus! Vad snäll du är :D

2009-11-13 @ 17:21:14
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: DAVID

för att jag skippat skolan lite alltför mycket haha:(

2009-11-13 @ 17:59:12
URL: http://daevidsundgren.blogg.se/
Postat av: DAVID

jag städar inte. det gör mamma och pappa åt mig;)

2009-11-13 @ 18:06:33
URL: http://daevidsundgren.blogg.se/
Postat av: DAVID

haha det orkar jag inte:)

2009-11-13 @ 19:25:26
URL: http://daevidsundgren.blogg.se/
Postat av: Simone

sV: Haha samma här, börjar bli torftigt hemam :D Vart brukar du handla?

2009-11-13 @ 21:04:47
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Blondinenfrida

Fin blogg :) allt bra med dig?

2009-11-13 @ 21:17:54
URL: http://blondinenfrida.blogg.se/
Postat av: Blondinenfrida

Det är bara bra! Händer i helgen då? :)

2009-11-13 @ 21:59:33
URL: http://blondinenfrida.blogg.se/
Postat av: Anonym

vet inte vad min vanliga hårfärg har för "namn" hehe brunt! kanske syns på mina färger:)

2009-11-13 @ 23:02:46
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Anonym

ja men typ som du antar jag:)

2009-11-13 @ 23:27:46
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Madicken

Allt bra? :)

Ha en bra Lördag :D

2009-11-14 @ 00:41:51
URL: http://conler.blogg.se/
Postat av: tobias

:) Ja, det måste vi haft!

Fick ni köa länge?

2009-11-14 @ 01:19:17
URL: http://tobiaswashere.blogg.se/
Postat av: linneaa

haha, underbart formulerad text och det med pratet om taxichaffören (må hända felstavat här?) gjorde hela texten. fin blogg även i övrigt, puss

2009-11-14 @ 10:56:35
URL: http://finastisverige.blogg.se/
Postat av: anna

ja men hela det avsnittet i dh är ju grymt gjort, även om man inte sett han Eli innan så grät man ju skitmkt hehe

2009-11-14 @ 11:43:10
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0