Övermänsklig eufori


Detta har lätt varit den värsta emotionella berg och dalbanan  i hela mitt liv... värre än när jag såg Sex and the City filmen första gången.... ett lyckorus värre än studenten. Helt otroligt får sammanfatta allt!

Som tidigare berättat var vi hemma hos Jonas och kollade på melodifestivalfinalen. Blev helvilt kan man säga.... min hörsel är inte längre vad den en gång varit.... kan säga att Pelle kan ta toner bra mycket högre än Malenas opera! Ni skulle hört henne när internationella juryn dela ut sina röster... tre personer fick hålla fast henne för att hon inte skulle attackera TVn.

Tillslut satt Pelle med tårar under röstningen.... kände att dom började komma krypandes på mig med... spänningen stiger nått fruktansvärt när folket delade ut sina röster till Måns och man snabbt räknade ihop att han inte skulle vinna...VEM skulle det nu bli? När det bara var dom två sista poängen kvar är vi alla på våra fötter och ber till nån form av gud..... Ugglan får 120 poäng....VEM ska få 144 poäng och vinna allt? Petra säger "144 poäng går till.... låt nr.... .elva!"

Lyckan var total.... har aldrig tidigare hört så många personer ta så höga toner. Vi fick tillslut börja äta glass för att få ner pulsen och kyla ner oss.... euforin var fullständigt galen! Kan meddela att jag och jonas stod för rätt många av rösterna på Malle.... Carro röstade för första gången någonsin.... även hon på Malle....gissa om vi var lyckliga!?

Nu ska jag ta mig ur morronrocken.... göra mig fräsch och ta mig in till stan för att läsa huvudrubrikerna om operaskrällar....

Ses senare!
Markus

Kommentarer
Postat av: Mussi

Oj, där var fan jag. Otippat..

2009-03-15 @ 16:27:52
URL: http://mzahra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0