Hope & Glory! Pelle is alive!


HOPP för att Måns ska vinna
ÄRA för att vinna med en låt som inte är till 50% plagiat ;)

Med tanke på att jag umgåtts med schlagernörder varenda lörda de senaste 4 veckorna måste jag säga att jag är rätt insatt i det denna kära festival. Jag har till och med mer koll än mellonörden Markus! :D *stolt*

Nu har det ju varit ett väldans tjat om att Star Pilots - Higher är kopia av Velvet - Take My Body Close som i sin tur delvis plagierat Boy Meets Girl - Waiting for a Star to Fall. Personligen tycker jag att det är helt okej. Så länge det är en bra låt och de har upphovsrätt (för att vara politiskt korrekt) så ingen skada skedd.

Andra chansen nu på lördag. Hemlagad sushi då också. Min kära "semester" börjar också!
Ska bara klara tentan först. Sen ska jag shoppa! NY MASCARA SKA INHANDLAS!
Hört att den ska vara grym! Förlänger fransarna rejält. Ett japanskt märke. Tror de tänkte på oss små asiater med korta ögonfransar när de tillverkade denna. Grejen med denna mascaran är att det är tunna nylonfibrer som bygger upp fransarna. Ju mer man lägger på desto längre blir dem. Men jag tvekar på att de kan bli mer än fem centimeter långa. Skulle ju se dumt ut också.

Ni som undra vilka skor som gjorde mig till förbrytare igår så kan jag berätta för er att det var ett par härliga skor från MONKI. Helt underbart fina!
Kanske blir det dessa till helgen!

Från melodifestival till ögonfransar till kilklackar!
Underbar pellelogik


~~~~

Pelle

Kommentarer
Postat av: Dan

lugnt det bästa inlägget på länge... mer sånt här Markus, KLASS kallar jag det :D

mer mode... wow

2009-03-06 @ 01:15:45
URL: http://ohnoyoudidnt.blogg.se/
Postat av: Rikard

Lyssnar man riktigt noga hör man att Hope & Glory är uppbygd på precis samma sak som "Hero" Riktigt segt, tråkigt och fungerar absolut inte utomlands. Oavsett vem som vinner lär vi inte ha någon chans i Eurovision, och för första gången sedan 1976 kommer Sverige inte vara med i en ESC final.

2009-03-06 @ 14:36:04
URL: http://rikardandreas.wordpress.com
Postat av: Pelle

Ska jag vara ärlig tror jag inte Måns kommer att vinna utan att Malena kommer göra det. Däremot tror jag att Måns (eller Alcazar) kommer hamna i Second Chance Contest (ChanceContest" rel="nofollow">http://sv.wikipedia.org/wiki/SecondChanceContest) och vinna där.



Grejen är att Måns och Alcazar är artister som har en chans utomlands. Hans scenkostym är i alla fall inte "alien i glitter-kortkort"... hosthost



-----



Puss på dig Dan :P

2009-03-06 @ 21:05:37
URL: http://bxb.blogg.se/
Postat av: matilda

hej! jag undrar om du vet vart man kan

köpa den där mascaran? :)

Kram

2010-01-11 @ 22:38:03
URL: http://mmwyg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0