Pappa på burk

Var på bio idag. Såg på Pappa på burk (sämsta försvenskningen någonsin tror jag), The Switch på engelska. Vi bestämde den i absolut sista sekund. Jag hade inte ens hört talas om den (tror jag) men blev glatt överraskad. Skratta så jag grät i slutet. Mycket sevärd får jag säga.

Nu över till något annat... vart har alla divor tagit vägen?? Är som att man inte får vara diva längre, våra få stackars divor som lever kvar är ju lite halvmesiga om man jämför med the real deal, ur-divan, divornas diva, Shirley Bassey. Det är nått med den generationen. Kan det inte komma en ny divageneration snart?! Så sjukt underhållande. Kolla bara på hur kvinnan klär sig när hon sjunger en låt vid namn "This is my life".... samma titel som lilla Anna Bergendahl fast LITE annorlunda förpackning kan man säga. This is the way it is supposed to be.

Shirley Bassey - This is my life (live 1979). Älskar den vulgära pälsen. Älskar egot som genomsyrar allt.



Nu börjar det nog bli dags att sova.

Pusshejs!
M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0