Rösta inte!

Nu kommer folk säkert bli arga på mig. För jag tänker säga något rätt så radikalt. Jag är så trött på alla idioter som tycker en massa. Folk som inte har en aning om vad dom pratar om men som är tvärsäkra på sin sak. Är mycket väl medveten om att även jag är sådan ibland.

Nu gäller det dock ett val. Vi ska rösta i höst för den som inte märkt det. Tyvärr så kommer väldigt många personer rösta för röstandets skull. Folk som tycker dåligt om sin sits just nu kommer rösta på det andra blocket. Folk som inte tycker om Mona kommer rösta på Alliansen. Well, detta är väl fruktansvärt dåliga anledningar till att rösta?! Vet man inte vad man röstar på så ska man bannemej inte rösta, eller rösta blankt om du nu promt ska in i vallokalen.

Grunden i politik är värderingar, folk har olika värderingar, därför finns det olika partier. Jag tycker inte mindre om någon som inte delar mina värderingar, så länge de faktiskt är insatta och vet vad det innebär. Jag kommer rösta Moderat, jag är medlem i MUF och allt, för den sakens skull betyder det inte att jag avskyr allt de Rödgröna tar fram. Kan inte säga att jag gillar idéen om höjd bensinskatt, inte i den form de vill utforma den. Men jag är inte emot att man kan höja bensinskatten i städerna till exempel.

Två av mina favoritpolitiker är Folkpartister (Birgitta Ohlsson och Nyamko Sabuni), och jag har massor av respekt för Gudrun Schyman, hon är en skicklig politiker och otroligt bra på att hantera PR. Det betyder inte att jag håller med henne. Men hon är värd att lyssna på. Kajan Sahlin kan jag inte säga att jag hyser så mycket respekt för, för många misstag i historien för att passa som partiledare för Sveriges största parti.

Sätt dig in i politiken (inte via Aftonbladet eller liknande) innan du bestämmer dig för att ens rösta. Fråga dig sen vilka punkter som är viktiga för dig. Jämför partiernas värderingar kring detta. SEN får du rösta!

Oj, vad seriös jag blev nu. Behövde få ur mig lite aggressioner. Dags att börja debattera. Släng er gärna med påståenden, men bygg upp dom med nått i så fall.

Filippa Reinfeldt på prideparaden i somras. Helt klart en av mina favoritpolitiker!



Nu ska jag handla mat. Skäll på mig under tiden.

Pusshejs!
M

Kommentarer
Postat av: Gustav Marklund

Snygg design! :D

2010-04-30 @ 16:00:16
URL: http://norrlandsgrabben.blogg.se/
Postat av: Simon

hellre än bra, eller hur man brukar säga!!



ofta man orkar sätta sig in i politiken man röstar ju på den som är snyggast...haha. Nejmen du har rätt, men kanske lite väl drastisk och radikal :)

2010-04-30 @ 17:53:05
URL: http://egoosimon.blogg.se/
Postat av: Jonas

Det ENDA partiet jag kan rösta på är Moderaterna (precis blivit medlem också) eller okej jag kan rösta på KD eller Centern av taktiska skäl. Jag vill verkligen inte ha Mona som statsminister, hon är verkligen inte tillräcklig smart eller bra. Och så är sossarna såna otroliga hycklare, falska och dubbelmoralister.



Ser hellre Filippa Reinfeldt som statminister än Mona. LOVE her.



Nä Mona har gjort för många tabbar och misstag.

2010-04-30 @ 22:38:08
Postat av: Anonym

det verkar som du behövt ventilera dig

jag tror man röstar på det som ligger än närmast

2010-05-01 @ 08:24:32
URL: http://silverseb.blogg.se/
Postat av: Philip

Gudrun Schyman koooooom igen!!! Hon är ju det största misslyckandet genom tiderna...... PINSAMT att äns nämna hennes namn

2010-05-03 @ 18:09:06
URL: http://effectivesailing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0