Ute och seglar

Det är inte ofta jag kommer ihåg  mina drömmar. Händer typ aldrig. Men idag då minsan. Självklart så var det en lite skum dröm, kunde mycket väl blivit en mardröm, but it didn't. Okej, kolla här liksom:

Det hela börjar med att jag seglar i lite halvmulet väder till Gottskär, själv (fråga inte varför just själv). Framme på seglingsklubben i Gottskär känner jag hur vindarna börjar vina utmed husen och hur horisonten skiftar i en rosa nyans, molnen blir allt mörkare, känner att något är fel. Då visar det sig, en stor svart pelare i horisonten rör på sig, en tornado, som dessutom rör sig allt närmare. Rusar in i klubbhuset för att ta skydd, alla slänger sig ner på golvet av rädsla i hopp om att undvika tornadon.

Nu tänker ni "okeeeej, tornadon kommer och han vaknar". Men icke sa nicke. Känner hur hela huset skakar och fönster blåser ut men taket stannar kvar, tackvare det överlever vi och kan ta oss ut och för att inspektera skadorna. Solen kommer tillbaka. NU ringer min telefon och jag vaknar.

Tyckte om den drömmen, den var spännande (ännu mer spännande i mitt huvud).

I brist på annan bild. Pappa tycker jag ser skrämd ut så den passar väl in.



Nu ska jag försöka ta tag i den här dagen ordentligt.

Pusshejs!
M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0