Vara turist är trist

Eller?... Nä, faktiskt inte. Idag har varit typ 300 grader varmt... eller i alla fall 35 i skuggan. Då passade vi på att vara duktiga turister.

Första målet: Naturhistoriska museet, vi tänkte vandra runt i aircondition ett tag och kolla på dinosaurier. Det var ju faktiskt ganska najs. Blev rätt glad över att inte T-rex och resten av hans buddisar är utdöda... hade lätt ätit mig hel annars. Brrr....

Nästa mål: Temple of Heaven... ett tempel man tydligen ska ha sett om man varit i Peking. En bra sammanfattning på turstmål i Peking: sjuuukt långt att gå överallt. Är ju inte bara ett tempel som man går in i och sen är det klart. Utan är typ massa byggnader med långa gångar (läs: autobahn-breda vägar) mellan varandra. Men det var ju kul att se ändå. Fint och varmt. Har nog bränt näsan.

'


Watch out for T-rex....

Glad att det där inte är jag med hornen...




Långt (och vaaarmt) att gå på turistattraktionerna...



Nu har vi verkligen varit duktiga turister tycker jag!

Pusshejs!
M

Kommentarer
Postat av: cybermorsan

bra jobbat. det är ju trots allt ett måste att vara turist ibland. Du har blivit dåligt uppfostrad när det gäller den biten

2009-06-25 @ 14:52:46
Postat av: Simon

<i>Blev rätt glad över att inte T-rex och resten av hans buddisar är utdöda...</i>



Jag vet inte Mackan.. men nu har du nog missuppfattat något... det var inga levande djur vi kikade på...

2009-06-29 @ 08:26:56
URL: http://begreppet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0