Snacka rikssvenska

Många konstiga språk idag får jag säga... "VA!?" har varit ett välanvänt uttryck... funkar tydligen både på Göteborgska och skånska.... mycket Ystad... men sen blanda man in rikssvenska... men det borde väl jag redan tala... pappa som är göteborgare och mamma som är stockholmare... då borde väl jag vara rikssvensk och alltså snacka rikssvenska!?

Lämnade söderlänningarna på sushi-stället och begav mig genom Haga för att möta upp Jonas på skolan... skulle visst vara personal-shopper idag... enda nackdelen (?) är att man shoppar själv också, men det tycker jag att jag är värd som jag slitit... och så fick jag ju mer lön än väntat.

Det blev visst några påsar, dock bara en för min del.... innehållandes ett par chinos... me likes!

Fick lite top secret goods av Dan också... hysch hysch.... superhemligt... kanske får reda på vad nångång... kanske till och med i helgen. Håll både höger och vänster öga öppet så kanske du får veta...

Dags att göra sig fin för födelsedagsfest numero ett denna helgen....

Ses imorn!
Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0