Skola skola skola


I london med Handels förra vintern... vissa fördelar med en internationell skola


Fick just resultatet från Makroekonomitentan, jag klara den!!! One more down! En stolt Markus har nu tagit sig igenom tre terminer på Handels utan att få en enda omtenta...

Men nu kommer de värsta prövningarna, den nuvarande kursen som jag fortfarande inte fattar ens vad den handlar om egentligen. Sen kommer kinesiskan, jag som valde denna inriktningen för att jag var dålig på språk, vad tänkte jag på egentligen?? Men men, som tur är har vi en grymt bra och rolig lärare i det i alla fall, så nått ska jag väl kunna lära mig.

Man förundras dock lite över hur en skola som undervisar i organisation kan vara så totalt oorganiserad. Scheman och information hoppar lite fram och tillbaka, ändras och revideras ständigt. Vilken sal var det nu, var det E44 eller var det Aulan?? Vadå, vi hade väl inte föreläsning imorse?? osv osv.... Det senaste påhittet är att man lagt vår tenta i kinesiska några dagar tidagre än vad man sa från början, visst det är väl bra, då får vi mer tid innan vi åker för att packa. Men kunde man inte kommit med det datumet lite tidigare, typ INNAN vi bokade tåget till Stockholm, var tvunga att boka ett rätt sent tåg för att vi skulle haft tentan innan....

Ne, nu ska jag sluta klaga, jag är trots allt väldigt glad att jag går på den skolan, jag trivs trots lite oorganisering och stress...

Tillbaka till att få i mig något att äta
Pusshej
Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0