Skolstart wiiehoo

Se vilka...eh.. fina skolbänkar vi fick

Skolan drog igång idag... kändes lite konstigt att sätta sig vid skolbänken på sin "semester"... framförallt att sätta sig vid sådana gammeldags bänkar, typ stenåldern i Sverige eller nått. Var inte riktigt den finaste byggnaden som Fudan erbjuder kan man säga... ska ta kort på huvudbyyggnaden och visa vad jag menar med det. Kallt som f**n var det också jag säga... man typ sprang ut på rasten för att komma ut i den varma sköna solen, idag har varit riktigt varmt faktiskt!


Alla ute och värmer sig, samt lunch med Noe (vår lärare i Sverige)

Efter skolan och lunchen drog vi mot polisstationen för att registrera vårt boende... sånt måste man göra också.. SUCK... inte han man med alla heller... utan vi får komma tillbaka imorgon för att fixa, då dom tydligen är fler som jobbar, massor som ska fyllas i. Samt ytterligare typ 300 kopior på våra pass.

Läxor fick man också... översätta lite text... så tillbaka till skrivbordet (dit Pelle tvångskommenderade mig "SÄTT DIG! Du kommer inte göra vad du ska annars!)....


Vår dyraste måltid hittils.... Starbucks! Samt plugg.. observera Musse Pigg-temt på mina saker

Nu när alla fixat boende så måste vi dra runt till alla och chilla på kvällarna... vill ju se hur alla bor, idag var det hemma hos Olle, Patrik och Erik.... najs var det allt. Kekou Kele (i Sverige känt som Coca-Cola) drack jag.. duktig som man är... men roliga storlekar har dom här, burkarna är 355ml, småflaskorna 600ml.... konstiga kineser... plus att burkarna är dyrare än flaskorna haha. En 600ml kostade typ 3 svenska kronor... billigt eller?


Chill och Kekou Kele

Ja då var det åter dags att sova.. skola klockan nio ju! Om ni undrar varför det är dåligt med youtube-klipp på bloggen just nu kan jag säga att kineserna har BLOCKAT youtube, tror jag dör snart! Men vi håller på och försöker hacka lite för att få tillgång till det. Någon som kan sånt?



Godnatt!
Markus

Kommentarer
Postat av: Simon

HAHA! Klaga inte.. typ exakt såna bänkar (utan den fina blåa färgen dock) har vi i skolan :P



Å våra stolar kan inte snurra..

2009-04-06 @ 19:27:30
Postat av: Simon

För övrigt har jag redan fixat youtube åt pelle :) Så fråga henne

2009-04-06 @ 19:28:54
URL: http://begreppet.blogg.se/
Postat av: Erik

Åh, så fint med en karta över Kina upptejpad på väggen.

2009-04-07 @ 10:06:00
URL: http://johanerik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0