Fancy middag för nio

En sak är säker... i det här landet sparar man pengar! I alla fall om man som vi är vana vid att betala 60-100 kr för en vanlig lunch hemma. Lunchen idag kostade hissnande tre svenska kronor och bestod av två baozi (kinespirog typ) och ett ananas-spett. Verkligen fruktansvärt dyrt!

Senare på kvällen tänkte vi att vi skulle köra en lite fancy middag, ni vet med snygg inredning, massa mat, massa uppassare och som alltid slutar med en hissnande nota. Hamnade på just ett sånt ställe, åker en fin hiss upp med lite utsikt över stan, får vänta en liten stund för att få ett bord för oss nio. Slås av hur fina kristallkronor dom har, SÅN vill jag ha i mitt kök hemma i Göteborg! Maten var helt underbart god, väldigt stark dock. Vi beställde nio olika rätter, som man på kinesiskt vis placerar i mitten så att alla plockar från dom.

Mätta som as blev vi också, började nästan bäva inför notan. Får in vår nota och hissnar....OJ OOJ... shit.... det kostar...hmm...nån som kan räkna?... hmm.... 25 spänn per person plus sin dricka (i mitt fall fem spänn till). Det är faktiskt mindre än vad en korv med pommes kostar på Sibylla!


Ananas-spett kostar en spänn... lätt värt!


Najs kristallkronor... sånna vill jag ha


Sååå gott verkligen, kanske värt 25 spänn??




Funderar på om jag ska sova nu kanske... eller msn:a massa först.

Cya all tomorrow
Markus

Kommentarer
Postat av: cybermorsan

Ni bara slösar, medan jag åker från Stockholm till västkusten och har att välja mellan korv på shell eller McDonalds för dyrare pengar än vad ni vräker i er på lyxkrogen med tjusig inredning och säkert med bättre Gi...DET FINNS INGEN RÄTTVISA!!, och dessutom så var jag uppkopplad på msn under vägen men ingen Markus var inloggad? Nä! för han var på lyxkrog och åt för 30kr...ojojojoj

2009-04-16 @ 23:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0