What do you want Sir?

Blev lite shopping idag.... riktigt roligt... just kommit på att jag älskar att pruta. När man kommer in på Qi pu lu börjar folk slita i dig.. ropar "What do you want Sir?" "Want DVD?" "Come here, very cheap".... gäller att stänga av och köra sitt eget race. Men efter en liten stunds vandrande tänkte jag att jag kunde testa en såndära jeppe som vill dra runt mig. Kom en kvinna som verkade jättemysig.... berömde min kinesiska gjorde hon också minsan. Lät henne ta med mig till en affär där jag kunde köpa skor.

Efter väldigt hård prutning... skrikande om att jag minsan är student och inte har mer pengar... med mera med mera fick jag mina vita converse för 100 spänn... fick det vara värt, dom kändes typ äkta även om dom säkert inte är det. Tyckte minsan den glada lilla kineskvinnan va så rolig och hon var ju så imponerad över att jag pluggade på Fudan så tänkte att jag kunde hänga med henne ett tag liksom....

Nästa punkt på listan var en skjorta.... tänkte att jag ville ha en Ralph Lauren... hamna tillslut i en liten affär som hade allt jag ville ha... blev en Paul Smith-skjorta och en Ralph Lauren-sweater.... mucho kul! Prutade i över en halvtimme.... sluta med att vi stod och skrek på varandra nästan... värsta chicken-racet med ögonen, inte vika av först! Fick som jag ville... nöjd som få gick jag med henne runt en stund till... men kom på att jag ville tillbaka till samma butik och köpa ett par pikéer också, denna gången blev vi typ ännu mer ovänner när vi pruta... som vanligt fick jag som jag ville!

Största fördelen med min nyfunna kinesiska personal-shopper var att jag slapp ALLA j-vla DVD-försäljar och klockjeppar. Hon höll eventuella ficktjuvar borta och vakade över mina påsar och väska som en hök. Skönt! Hoppas jag hittar henne där nästa gång också... är lätt värt dom extra kronorna jag förmodligen betalar (hon lär ju få nån provision av dom affärerna hon leder mig till)....


Dagens vilda skörd från Qi pu lu...



LOVE SHANGHAI!!! Här lever man som en kung på CSN!

Hörs senare!
Markus


Kommentarer
Postat av: cybermorsan

kanonfina kläder, men du gav väl din persornal shopper dricks

2009-04-14 @ 15:20:57
Postat av: Markus

Man ska inte ge dricks i Kina... dom bara kollar konstigt på dig då och försöker slänga tillbaka pengarna typ...

2009-04-14 @ 15:33:22
URL: http://bxb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0