Those slippery suckers

Blev allt en liten kvällspromenix... eller snarare... middag... men först ska man ju leta reda på var man ska äta den, inte en chans att man ställer sig och lagar något här, när det kostar typ nada att köpa... nånting att drickaa behöver man inte heller, får alltid med någon soppa eller också ligger maten i en slags buljongsoppa... Jag börjar faktiskt tro det eller ej gilla maten här, väldigt annorlunda mot hemma kan jag säga. Tilläggas ska att min mat bestod av Biffkött och nudlar med massor av buljong kostade 8 svenska kronor.... det ni!

Nästa problem har varit att äta med pinnar... i alla fall för mig och Sara, Robin äter snabbt i vilket fall, Carro hon har typ blivit värsta ninjan med pinnar och Pelle behöver jag väl inte ens kommentera? Men nu börjar till och med jag och Sara få in snittsen... förrutom dom där "slippery suckers" som hon käkade nyss, även kallade Dumplings.

Efter maten gick vi förbi mataffären för att egentligen köpa frukost... nu blev det ju typ bara jag som köpte frukost... eller Carro och Sara köpte nog lite yoghurt dom också. Robin och Pelle tänker sticka ner och köpa mat till frukost, jag är lite mer frukost-konservativ än dom. Men tro inte att Robin kom därifrån tomhänt inte... nej nej... godis som inte skulle ätas från det att man kom till Kina inhandlades i stora mängder.... en riktig förbrytare!


Min 8 kronors mat samt Carros äta-med-pinnar-lektion med Sara


Robin, en äkta förbrytare, försöker dölja sitt gods... men det glimtar fram...



Nu är det återigen dags för oss att se lite film, vet inte vad än dock.
Cya Later
Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0