Brandlarm låter inte halv nio

Men ojdå.. vad är det som låter? Det piper... va fan... jag sover ju... hatar att det piper... hmm... får väl gå upp och kolla...åh nej det kommer från väggtelefonen, tänk om det är en kines, jag orkar inte prata kinesiska (läs: kan inte prata kinesiska). Orkar mig i alla fall upp... möter Pelle, hon vakna också... tur det för en liten stund senare ringer det på dörren, var visst rörmokaren som kom lite tidigare än vad vi trodde. Tydligen hade Sara och Carro också vaknat av pipandet... Carro sa till Sara "tänk om det är brandlarmet, får gå upp och kolla"... men då svarar en lite trött Sara "äh klockan är halv nio, det är inte brandlarmet, sov igen".... smart där Sara! I vår lägenhet får det inte brinna för tidigt helt enkelt.

Ikväll blir det party minsan... första gången vi ska ut på riktigt i Shanghai... förfest hos oss såklart! Sedan gemensam taxi-resa in till stan. Ska bli riktigt festligt faktiskt... ska försöka fota så mycket jag bara hinner... vill ju inte att ni stackare som inte är här ska missa nått liksom, måste ju kännas som att ni är med.. eller nått.

Tyvärr kan jag inte lägga upp några bilder från idag, då min telefon används som musikspelare här just nu, så ni får se vår alldeles fabulösa dag imorgon istället! Ni får hålla till godo med en liten bild från igår innan vi kom hem...


Pelle tyckte det var sååå kul att behöva kines-posa...



Glad Påsk igen!
Markus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0